čtvrtek 12. září 2013

Cestování po Japonsku - část první - plánování cesty

Před nějakou dobou - přesněji od 25.5. do 16.6. jsem byla v Japonsku. Byl to můj první výlet do země vycházejícího slunce a jela jsem tam naprosto sama a s minimální znalostí Japonštiny. Tenhle článeček píšu hlavně pro lidi, kteří se tam chystají poprvé a nevědí, co mají čekat. 


Jak jsem si plánovala cestu: 
Letenky doporučuji koupit co nejdříve - já si svoje kupovala cca s pěti měsíčním předstihem a vyplatilo se mi to. Za letenku do Japonska a zpět jsem zaplatila cca 16 000 Kč s tím, že raději si tisícikorunu připlatím a budu mít přestup v Amstrdamu než abych letěla přes Moskvu - podle komentářů na internetu se v Moskvě více ztrácejí zavazadla, když má letadlo zpoždění, tak nemůžete opustit prostor letiště, protože nemáte vízum atd. Další lety myslím byly z Vídně nebo s přestupem někde v Itálii atd. Ale ty už cenově byly dražší...Zkrátka let přes Amstrdam s KLM - Royal Dutch Airlines se mi zdál nejlepší a nelituji. Letiště tam je hodně dobrý, jídlo tam není předražený, na WC se dá dobít mobil. Je tam dostupná free wi-fi atd. Samotný let s KLM byl taky v pohodě. Jídlo na palubě bylo dobrý, personál byl ochotný mi speciálně nosit teplý čaj i když normálně nabízeli jen studený atd. Vybavení letadla standard, ale měli tam výbornou filmotéku ze které si vybere každý, takže taky plus oproti jiným, se kterýma jsem letěla. Joo a ještě jsem nezmínila délku letu. Celkově jsem na cestě byla 18 hodin s tím, že v Amstrdamu mám tak akorát pár hodin rezervu kdyby letadlo mělo spoždění. Samotný let do Japonska z Amstrdamu trval 11 hodin, pokud si dobře pamatuji, takže se na to připravte. 


Dalším krokem bylo si koupit Japan Rail Pass. Poukaz na něj prodává i tahle cestovka v ČR. Já si koupila ten obyčejný na 21 dní cca za 12 000 Kč - rozhodně se to vyplatí - samostatné jízdenky v Japonsku jsou hodně moc drahé. Tady u nákupu i doporučím sledovat kurz Jenu. Když jsem se na ty pasy koukala poprvé, stál tenhle kolem 15 000 Kč, ale pak Jen zlevnil a s mírným zpožděním se to i promítlo na ceně pasu. Já jsem tedy spíš měla kliku než abych to plánovala, protože jsem byla líná si ho obědnat s předstihem. Doručení pasu trvá totiž myslím maximálně 5 pracovních dní, takže jsem to odkládala a odkládala...a nakonec jsem na tom i vydělala a ušetřila jsem 3000 Kč :-D :-D

Tohle už by někomu možná stačilo. Jsou lidé, kteří si plánují cestu jen minimálně a pak se rozhodnou na místě, kam jet, jenže já jsem si tohle netroufla. Riziko, že někdy neseženu ubytování, nebo že se mi ubytování neúměrně prodraží bylo příliš velké, takže jsem musela plánovat více. Základ byl si rozmyslet která města/místa chci navštívit a kolik dní tam chci být. Na toto se mi nejvíce osvědčili stránky japan-guide.com . Tam také najdete odkazy i na některé portály - stránky s ubytováním, ale většinou jsou to hotely a ceny se pohybují v řádu pár tisíc Kč/noc. Takže nic pro mě. Takže jsem hledala levnější hostely na internetu. Naštěstí Japonsko je zahrnuto v nabídce portálů jako Hostelworld nebo Hostelbookers. (Více je toho na prvním uvedeném, ale občas se něco našlo i na tom druhém.). Opět při včasné rezervaci - cca měsíc dopředu - máte šanci najít výborné ubytování už od 300 Kč/noc. Tím výborné myslím samostatný pokoj s tatami, klimatizací a TV, i když bez sociálního zařízení. Tak jsem třeba bydlela v Tokyu a v Osace. Jinde tedy jsem se musela spokojit se sdílenou místností a občas i za více peněz než 300 Kč, ale snad nikdy jsem neplatila více jak 500 Kč/noc.  Jedinou výjimkou pak byla noc v klášteře, která mě tedy vyšla "krapet" dráž, ale stálo to za to - tady jsem si platila za zážitek :-) Jinak hostely/hotely doporučuji vybírat i podle lokality. Je dobré když jsou v docházkové vzdálenosti od stanice Japan Railways, protože s nima jezdíte zdarma a občas provozují i některé autobusy MHD. Rozhodně si to pohlídejte v Tokyu, tam se to 100% vyplatí.

Vlaky a autobusy si můžete najít na stránkách Hyperdia. Jsou v angličtině a jsou poměrně dobře udělaný - něco jako náš IDOS. Hlavně tam vidíte, které spoje jsou JR (Japan Railways) a které ne + jde to tam i zaškrtnout, že chcete jen JR atd. 

Jako poslední zmíním Tripomatic, který jsem využila pro plánováni trasy. Užitečný byl hlavně když jsem si rozplánovávala co který den chci stihnout a jak se tam dostanu. Většina známých památek je tam už zanesena, takže stačí si je tam vyhledat a přidat do svého plánu. Aplikace automaticky vytvoří trasu mezi body a ukáže i vzdálenost a přibližný čas, což se mi hodilo. 

A na závěr TADY máte odkaz na můj vytvořený plán cesty. Poměrně se mi ho i podařilo splnit - až na pár výjimek, ale tak plány mi nikdy nevychází úplně, tak jsem s tím počítala :-D V dalším článečku už budu popisovat svoje zážitky. Sice už trochu vybledly a už i na fotkách mám problémy některá místa poznat, ale ještě spoustu věcí si pamatuju a čím dříve to sepíšu, tím lépe.

6 komentářů:

  1. Ahoj. Můžeš napsat, v jakém klášteře si spala a jak sis to zařídila? Díky za pěkné posty. Chystáme se do JP na začátku listopadu. Díky. Marek

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj bydlela jsem v Koyasan v Shojoshin-in a rezervovala jsem si to přes tyhle stránky:
    http://www.japaneseguesthouses.com/ryokan-single/?ryokan=Shojoshin-in

    Bylo to tam naprosto úžasný, takže rozhodně doporučuju Jen tedy být váma, tak už si nějaký to ubytování ihned zarezervuju. Teď je tam docela sezóna, tak ty dobrý a "levný" místa bývají velice rychle zapněný

    OdpovědětVymazat
  3. Díky. Vypadá to moc pěkně. Do týdne to chceme všechno zarezervovat, tak snad budeme mít štěstí. Co jsem tak koukal tak většinou noc vychází tak na 5-600 Kč, na tvoje "do 500 jsem se vždy vešla" to asi neklapne:-) No a klášter to už je úplně jiná liga:-)

    OdpovědětVymazat
  4. To je proto, že v Japonsku od letoška mají vyšší daně, tak se to bouhužel promítlo i na ubytovaní :'( a taky listopad je tam sezóna. To uz jsem si všimla, že víkendy a v sezónu nasadí vyšší ceny a to klidně o i stovku czk.

    OdpovědětVymazat
  5. Stovka už nás nezabije:-) Každopádně ještě jednou díky za pěkný blog.

    OdpovědětVymazat
  6. Užijte si vaši dovolenou. Já jsem teď do Japonska dorazila na svou druhou výpravu.. jinak potvrzuji, vše je tu dražší o trochu než loni.

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...